Baza znanja
Pitanja i odgovori
Saznaj više o zaštiti
Tretnutno proizvode šaljemo jedino kao preporuku s otkupnimom (paket s proizvodom će vam uručiti poštar i iznos plaćate poštaru).
Na što treba obratiti pažnju pri odabiru zaštitnog premaza za automobil?
Mnogi gledaju samo na kapljanje vode i sjaj, ali to je tek početak. Važno je uzeti u obzir i debljinu premaza, kemijsku otpornost, fleksibilnost, samoravnanje, samopopravljanje i oleofobnost (otpornost na masnoće i prljavštinu). Elastomeri tu pokazuju prednost jer bolje štite lak, lakše se održavaju i dulje zadržavaju zaštitna svojstva.
S vremenom razlika u učinkovitosti postaje sve očitija, pogotovo u teškim uvjetima na cesti.
Po čemu se Titanovi elastomerni premazi razlikuju od ostalih na tržištu?
Titan je pionir u primjeni elastomera u auto detailingu i nudi više vrsta premaza za različite namjene, dok većina drugih proizvođača nudi tek po jedan takav proizvod.
Osim toga, Titan koristi napredne tehnologije poput ugljikovih nanocijevi, različitih oblika ugljika (Dark Matter Technology™) i borofena koji ubrzava vrijeme sušenja. Zahvaljujući tome, njihovi premazi nude veću otpornost, fleksibilnost i brže puštanje vozila u promet. To ih čini tehnološki ispred konkurencije.
S vremenom razlika u učinkovitosti postaje sve očitija, pogotovo u teškim uvjetima na cesti.
Zašto su Titan premazi izdržljiviji?
Titan premazi su značajno deblji jer sadrže malo otapala i otvrdnjavaju umrežavanjem. Na površini ostavljaju 3-4 puta deblji zaštitni sloj od keramičkih. Odlikuju se visokom kemijskom otpornošću, fleksibilnošću te sposobnošću samoniveliranja i samopopravljanja. Nasuprot tome, keramički premazi su tanki, kruti i skloni lomljenju.
Zašto je važno proći edukaciju prije rada s premazima?
Elastomerni premazi zahtijevaju drugačiji pristup od voskova i keramičkih premaza, pa stara navika prekomjernog poliranja može smanjiti učinkovitost i trajnost zaštite.
Umjesto trljanja, elastomeri se trebaju nježno zagladiti kako bi ostali u debljem sloju. Bez pravilne edukacije lako je pogriješiti, što vodi do lošijih rezultata i nezadovoljstva klijenata.
Zato je znanje ključno za postizanje maksimalnog učinka novih tehnologija.
Je li premazan otporan na ptičji izmet?
Titan premazi su vrlo gusti i zaustavljaju prodiranje izmeta i ptičjih kandži.
Nakon uklanjanja izmeta ponekad ostaje trag, što je rijetka pojava koja može biti rezultat manjeg kemijskog oštećenja površine. Na samom premazu to je vidljivo ulegnuće materijala zbog njegove elastičnosti. Pod utjecajem topline obično se vraća u prvobitni, glatki oblik. Čak i ako na novom premazu ostane trag, boja ispod ostaje netaknuta.
Što je elastomer?
Elastomer je poseban zaštitni premaz koji je elastičan, otporan na kemikalije i ne zadržava vodu ni prljavštinu. U auto detailingu koristi se kao napredna zaštita laka, dugotrajnija i učinkovitija od klasičnih keramičkih premaza.
Što je grafen?
Grafen je vrlo tanak i snažan materijal od ugljika.
U premazima za aute koristi se kako bi poboljšao otpornost na vodu, kemikalije i prljavštinu. No, često se koristi samo u malim količinama i ne donosi uvijek velika poboljšanja.
U mnogim slučajevima koristi se vrlo mala količina grafena, što dodatno ograničava njegovu učinkovitost. Tako grafen u praksi više služi kao marketinški dodatak nego kao stvarna tehnološka prednost.
Što znači "samoniveliranje" i "samozacjeljivanje" kod elastomera?
Radi se o dva potpuno različita svojstva vezana uz elastičnost.
Samoniveliranje se javlja nakon postizanja temperature omekšavanja – što je temperatura viša, elastomer će se brže vratiti u prvobitni oblik i bit će manje podložan dubljim oštećenjima. Ovo je mehanički proces.
Samozacjeljivanje je kemijski proces koji zahtijeva ponovno umrežavanje/povezivanje lanaca elastomera. Može trajati i do nekoliko tjedana, a temperatura igra jednako važnu ulogu (povišenje iznad 60-70 stupnjeva može imati suprotan učinak od željenog). Zahvaljujući ovim svojstvima, elastomeri mogu apsorbirati energiju umjesto trljanja, pucanja ili ljuštenja, što ih čini znatno izdržljivijima.
Koja je osnovna razlika između elastomera i keramičkih premaza?
Osnovna razlika je u strukturi i svojstvima. Keramički premazi sadrže većinom kvarc i relativno su tvrdi, ali zbog krutosti imaju malu sposobnost apsorpcije udaraca, skloni su mikropukotinama i nemaju sposobnost samopopravljanja.
Elastomeri, kao što im i ime govori, elastični su po prirodi i sastoje se od vrlo dugih, isprepletenih polimernih lanaca s malim udjelom silicija u kombinaciji s ugljikovodicima i drugim elementima. Zahvaljujući elastičnosti, mogu apsorbirati energiju nastalu ogrebotinama ili udarcima, a pri odgovarajućoj temperaturi omekšavanja vraćaju se u prvobitni oblik. Najpoznatija vrsta elastomera je guma.
Kako temperatura utječe na premaz?
Elastomeri se umrežavaju pod utjecajem temperature i vlage.
Pri nižim temperaturama korisno je upotrijebiti infracrveno zračenje i ovlaživače za brže postizanje željenih svojstava. Većinu karakteristika premaz postiže nakon nekoliko sati, ali potpuno umrežavanje može trajati i tjedan dana pri nižim temperaturama.
Niže temperature čine premaz tvrđim i manje fleksibilnim. Pri višim temperaturama premaz se lakše savija i vraća u prvobitni oblik, no prekoračenjem određene vrijednosti pritiska doći će do oštećenja, posebno pri nižim temperaturama.
Kako ukloniti ogrebotine na premazima?
Za uklanjanje ogrebotina koristite toplu vodu (80-90°C) koju nalijte na površinu i lagano prebrišite mikrofiberskom krpom.
Izbjegavajte pištolj na vrući zrak jer može oštetiti lak ili otvrdnuti premaz, čime se gubi sposobnost samoobnavljanja. Dublje ogrebotine zahtijevaju vrijeme za ponovno umrežavanje – od nekoliko sati pod infracrvenim svjetlom do nekoliko tjedana na vanjskoj temperaturi.
Ne nanosite voskove ili sredstva za brzo čišćenje jer sprječavaju obnavljanje strukture. Ako je dio premaza otkidan, može se lokalno polirati i nadopuniti.
Poboljšava li dodatak grafena keramičkim premazima zaštitu vozila?
Dodavanje grafena, točnije grafen oksida, može povećati kemijsku otpornost premaza i smanjiti pojavu vodenih mrlja, ali učinak nije uvijek značajan. Kvaliteta i oblik grafena ključni su za stvarni rezultat, a često se koristi materijal koji više nalikuje grafitnom oksidu nego čistom grafenu.
U mnogim slučajevima koristi se vrlo mala količina grafena, što dodatno ograničava njegovu učinkovitost. Tako grafen u praksi više služi kao marketinški dodatak nego kao stvarna tehnološka prednost.
Što najviše šteti Titan premazima?
Titan premazi oštećuju se istim elementima kao i drugi zaštitni premazi, no zbog debljine sloja i kemijske otpornosti podnose više, a neki faktori na njih uopće ne utječu.
Bolja kvaliteta materijala i zahtjevniji postupak nanošenja rezultiraju većom izdržljivošću i zadovoljstvom kupaca.
Otežano uklanjanje Titan premaza nije uvijek poželjno, posebno kod bojanja ili nanošenja folije, ali detaljeri cijene izdržljivost koja nadmašuje druge proizvode.
Zašto nije moguće nanijeti ravnomjeran sloj grafena na površinu automobila?
Postizanje ravnomjernog, jednoslojnog sloja grafena na velikim površinama poput karoserije automobila trenutno je tehnički neizvedivo.
Čak i u laboratorijskim uvjetima teško je dobiti sloj veći od 10 x 10 cm bez oštećenja. Grafen je izuzetno osjetljiv i teško ga je prenijeti s podloge na kojoj je stvoren.
Zbog toga se u premazima uglavnom koristi grafen oksid u više slojeva, koji nema iste karakteristike kao pravi grafen.